Jan Hofírek

otec a trenér Benedikta Hofírka, mistra ČR v rapidu 2010 - H12, mistra ČR 2011 - H12

Otevřený dopis Tereze Olšarové

[23.08.2011 10:31:28]

Milá slečno Terezo, v poslední době mně od Vás přišly 3 emaily, přičemž na ten poslední odpovídám formou tohoto otevřeného dopisu. Napsala jste mi:

"Pane Hofírku,

nevím, co jsem vám já, nebo moje sestra, udělala, že se na vašem blogu jako jediní šachisté těšíme takové pozornosti. S vámi, ani s vaším synem, nemáme krom záliby k šachové hře, nic společného a nevidím důvod, proč bychom se opět měly objevovat ve vašich článcích...

Karolína má za sebou několik úspěchů na reprezentačních akcích: 3. místo na ME mládeže do 10-ti let, 5. místo na MS do 14-ti let a 5. místo na ME do 16-ti let. Svými výsledky se, mimo jiné, zasloužila taky o to, že svaz dostal větší příspěvky na svou činnost. Myslím si, že je nehorázné jí vyčítat snad jediný velký neúspěch (nevzpomínám si na žádný jiný), nehledě na to, že Karolína měla v Indii horečky. Můžu vás ujistit, že na MS v Indii svaz přispěl tolik, kolik by přispěl komumoli jinému - 7 500 Kč, zbývajících cca 30 000 Kč přispěl Karolíně vlastní oddíl jako poděkování za reprezentaci. Je pravdou, že se svaz rozhodl Karolíně zaplatit ME v Bulharsku. Z našich aktuálních mládežníků má nejlepší výsledky a tudíž největší šanci na dobré umístění.

Co se týče mě, asi vám nevyvrátím, že šachu nerozumím a jsem infantilní. Ale něco jiného je mě pomlouvat na blogu, který, jak říkáte, čte několik tisíc lidí, to beru jako urážku na cti a poškození svého jména. Naprosto odmítám jakoukoliv protekci ze strany svazu a stejně tak popírám jakýkoliv "nadstandardní" mimošachový vztah s vaším IM. Nemám tušení, o čem mluvíte, a proto prosím o vaši veřejnou omluvu.

S pozdravem Tereza Olšarová."

Milá slečno Terezo, chtěl bych především zdůraznit, že si nejsem vědom ničeho, co by se z mé strany vůči Vám dalo interpretovat jako "urážka na cti" a "poškození jména". Vaši žádost o omluvu si nedovedu nijak racionálně vysvětlit, resp. jediné možné vysvětlení, které mne napadá, je to, že jste si zřejmě v našem šachovém prostředí zvykla na jisté výsadní postavení spojené s nekritizovatelností svých názorů, a že tedy již pouhý odlišný názor či kritiku vnímáte jako osobní urážku. Všimněme si jedné Vaší věty: "... asi vám nevyvrátím, že šachu nerozumím a jsem infantilní." Já jsem ovšem nenapsal, že jste infantilní, ale že Váš rozhovor pro časopis Šachinfo byl infantilní, což je přece rozdíl. Proč mne tedy necitujete přesně? Ostatně - slovo infantilní nemá negativní, tím méně pejorativní nádech, ve slovníku cizích slov je překládáno jako "dětinský", "nevyzrálý" A tak na mne ten Váš rozhovor opravdu působil. Skutečně se tím cítíte uražena?

Já si opravdu myslím, že jste šachově podprůměrná a bezperspektivní. Domnívám se totiž, že pokud se šachu věnujete tak málo, jak říkáte v onom rozhovoru, těžko se můžete zlepšovat. Je to jen a pouze můj osobní názor a nevím, co Vám na něm může vadit.

Co se týká peněz, které dostáváte od svazu, můj názor je tento: Ty peníze Vám přece nedává svaz, ale určití lidé ve svazu, kteří o tom rozhodují. A Vy si ty peníze od nich berete, čímž vlastně dosvědčujete, že jste přesvědčena o tom, že si je svými výkony zasloužíte. Samozřejmě, po formální stránce je všechno v pořádku, já mám ale spíše na mysli rovinu morální. Domnívám se, že pokud byste byla jen trochu sebekritická, tak byste žádné peníze nepřijala.

Pokud jde o Váš vztah s "mým" IM, za co se Vám mám omlouvat, kdyš sama říkáte, že nevíte, o čem mluvím?!

Chtěl bych Vám navrhnout, abychom tuto diskuzi již ukončili - pokud jsem se Vás, byť nechtěně, nějak dotkl, samozřejmě se omlouvám a věřím, že tuto omluvu přijmete.

Srdečně Vás zdraví a vše nejlepší přeje Jan Hofírek

 

 

 

 

 

 

 

zobrazeno(18026x) | příspevky(96x)

vkládání nových příspěvků bylo pozastaveno

příspěvky k článku

25.09.2011 09:22:43 | achjo

 Eduard: O tom pochybuji na základce největší šprtky ve třídě prohrávaly. :-) 

13.09.2011 13:37:45 | Kudrlička

 Panebože jste trapní s tím stalkingem. Za chvilku bude podle blbů jako jste vy i pohled na holku stalkingem. 

A když už tady hážete různé definice zkopírované, tak se vzpamatujte. Paroubek byl taky pořád pronásledován různýma videjkama atd. Obvinil copak někoho ze stalkingu? Prostě někteří jedinci z toho stalkingu zmagoří, ale nečekal sjem, že to budou šachisti...

12.09.2011 19:49:35 | Vojta Rut

To ne Sofie a jsem docela znepokojen, že se má někdo potřebu podepisovat pod mým jménem. Špínu na sebe umim házet sám.

10.09.2011 22:37:48 | Sofie

To jsi nepsal ty, Duffy, že ne?

06.09.2011 19:28:50 | divák

Nemohu si pomoci, ale příspěvky od některých autorů v blogu od pana Hofírka přerůstá veškerou mez. Pan Hofírek musí trpět komplexem méněcennosti, že pořád vytváří blogy stejně nedostane dotace na jeho syna. Pokud jde o známější šachisty či šachistky mohu si myslet na první pohled , že Tereza Olšarová je ,,hloupá kráva" či ,,rozmazklená nána", která neumí šachy, ale netvrdím to, nebo že šachy nejsou sportem. Každý má na to svůj názor ,proto věnujme se šachu, neurážejme se navzájem a říkejme co by jsme mohli pro šach udělat pěkného. Šachy, mládež, trenéři, počítače patří navzájem mezi sebe a jeden bez druhého by byl jak kůl v plotě. Takže spojujme tyhle věci dohromady a říkejme si, kde co zlepšit či udělat, proto, aby šach nezemřel.

 

 

 

 

 

06.09.2011 19:10:16 | Vojta Rut

Tereza Olšarová hraje šachy jak San Marino fotbal. To samé se dá říci o mladém Hofírkovi natož jeho otec to je ještě horší. Nebo-li Jansa  je trenér, kterých je tady plná prdel v republice. A to bych zde mohl pokračovat takhle bych nazval tuhle diskuzi. Je to o ničem- stejně šachy půjdou do kytek, kvůli špatnému hospodaření pořád dotujeme nějaké české šachové hvězdy a ty hrají promiňte mi to slovo ,,jak prase".

 

 

06.09.2011 17:22:30 | Krolop Petr

Chtěl bych jen podotknout, že si velice vážím sester Olšarových a to nejen pro jejich šachové znalosti a umění !

Naopak si velice nevážím takových blbečků, rádoby  diskutéru jako je pieman ! On sice oplývá hlubokou znalostí údajně satirické / z mého pohledu dost trapné/  necyklopedie ! Člověk kterému imponuje - cituji: ,, Když si pustíš motor z Audi A4 na nohu tak se ti už ani nezlomí, když si jí měla předtím několikrát zlomenou od motoru."  Tento člověk musí mít fakt výrazně vysokou inteligenci !!

06.09.2011 14:36:18 | Alice

Tereza Olšarová a pan Hofírek a jejich příznovci by si mohli podat ruce šachy hrát neumí hlavně, že zde budou druhé urážet. Břídilové. Počítačový šach jde dopředu ne tyhle struktury.

06.09.2011 08:02:43 |

 on je také malý detail v tom, že 200. český hráč (resp. první hráčka) se neutkává se špičkou z jiných států, ale opět "jen" s nejlepšími šachistkami (případně juniorkami) dané země... a s výjimkou Hou (a několika málo dalších) se většina juniorek nachází někde okolo té sté, dvousté pozice na žebříčcích svých zemí...

pokud bych chtěl rozvířit diskuzi tak bych to mohl formulovat takto: Proč podporovat nejlepší českou mládež, dejme tomu mistra H12? No přeci proto, že i on hraje opět se svými vrstevníky, kteří jsou také "jen" na 800. místě na čínském žebříčku apod. Ale vypovídá celkové umístění o něčem?? Pokud nás zajímá jen absolutní pořadí, tak můžeme zrušit mládežnické přebory a soutěže a svaz ušetří (samozřejmě takovou blbost nemyslím vážně).

05.09.2011 09:40:52 | JHK

souhlasím s noELO...proč cpát peníze do 200 českýho hráče...

04.09.2011 21:32:53 | pieman

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Zmrd

napr: Zmrd Napoleon: Všude byl, všechno zná a všechno umí nejlíp - tváří se tak i v oborech, o kterých ví hovno či Velký kulový. (Když si pustíš motor z Audi A4 na nohu tak se ti už ani nezlomí, když si jí měla předtím několikrát zlomenou od motoru.) Takového zmrda neposlouchejte! Je vám schopen na rýmu předepsat projímadlo!

04.09.2011 21:05:47 | noELO

Doufám, že se paní Judita dostane do semifinále SP a postoupí do turnaje kandidátů, tedy pokud SP nevyhraje

Pak by naše reprezentantky měly inspiraci.

P.S. ad pieman: co je to zmrd? - nadávka, jistě, ale co znamená?

04.09.2011 18:53:02 | pieman

to je zmrd ten hofirek

02.09.2011 23:16:56 | Eduard

To Achjo: Buďte rád, , teda, pokud jste chlap, že nejsou MS např. ve hře město, jméno, zvíře, věc... to by byl žebříček můžů a žen naprosto rozdílný oproti šachu.

02.09.2011 22:59:28 | achjo

Eduard: Nejspíše si nepochopil příspěvek noEla, ve fyzických sportech ať jsou rozdělené kategorie. Ale proč by tomu tak mělo být v duševních?

02.09.2011 20:50:58 | Eduard

To noELO: Dneska jsem koukal na Špotákovou a nechápu, proč ji tam vůbec poslali (MS v atletice). Ta by skončila poslední i mezi desetibojaři.

Sjeďte si názory Hofírka na diskusi nss.cz, tady blogy a pod blogy Hofírka a je snad jasné, že tady se nejedná o ženský šach, či o názory na ženský šach. 

 

02.09.2011 18:50:02 | noELO

Jelikož občas kritizuji gramatiku a logiku příspěvků, omlouvám se za frázovitou formulaci "řádově dvacátého...". - i když dvacítková soustava teoreticky může být...

02.09.2011 18:44:48 | noELO

Pane Hofírku, pokud se stejně jako já domníváte, že oddělený ženský šach je nesmysl, napište to přímo. Slečna Tereza O. je sice podle nové listiny 322. na světě mezi ženami, ovšem taky 235. v absolutním českém žebříčku. Z toho lze dovodit, že světová ženská špička není o mnoho silnější než česká bez rozdílu pohlaví. Vzhledem k tomu, že od řádově dvacátého místa níže ti čeští muži jsou amatéři (výjimky potvrzující pravidlo samozřejmě existují) a ty špičkové paní a dívky naopak svazem podporované reprezentantky. Kdo mě zná, ví, že nejsem macho, který by si léčil komplexy na ženách, ale nastavený systém je nesmyslný a pro dámy demotivující. Dodávám, že mým nejoblíbenějším šachistou hned po V.M.Ivančukovi je paní Polgár(ová).

 P.S. Nejsem ale úplně důsledný, mám (zatím) tři vnučky - pokud by chtěly hrát šachy, taky bych jim nebránil, aby byly "reprezentkami", pokud to poměry dovolují.

P.P.S. Slečna (-y) Olšarová (-é) jsou sympatické, chytré a podle fotografií šarmantní mladé dámy - nic osobního. Jenže šachy jsou "sport", kde svaly mají malý význam - Nobelovy ceny se také nedávají za mimořádné duševní výkony odděleně. V mé profesi (hudební interpretace) by nějaké takové dělení bylo směšné - světové klavíristky, houslistky apod. jsou ve špičce proto, že jsou mezi nejlepšími, ne aby je někdo poslouchal proto, že jsou ženy. 

Vašemu nadanému synovi přeji jen úspěchy, ale musím souhlasit s názory, že mu svými některými názory nenadělátev sympatizanty. Zdraví J.Šťastný, Pardubice

01.09.2011 23:59:38 | Luky

No jo, když hokynář pomlouvá některé zákazníky, protože k němu nechodí,... jiné zase protože k němu chodí... Možná by měl hokynář zavřít krám.

01.09.2011 21:39:22 | Jan Hofírek

Pawel - No, pokud zákazníci např. kradou nebo demolují prodejnu...

01.09.2011 21:33:11 | Pawel

Aforismy číslo 2 "slušné".

Vtip níže, ještě lepší.

Proč pořád lezete na můj blog, když Vás tady nechci?!

Vtipné, když blok s diskusí. Tak také jeden přidám.

Otevřel jsem si obchod a voni mi tam zákazníci furt choděj a furt něco chtěj. To je k čertu, ani se nezastavím.

 

01.09.2011 20:03:19 | Psohlavec

S tím zatahováním Benedikta do těchto diskusí také nesouhlasím a musím dát (poprvé) Petru Krolopovi za pravdu. Tento blog píše JH a nikoliv BH, takže reakce by měly směřovat pouze směrem k autorovi.

01.09.2011 19:07:02 | Krolop Petr

Přiznám se, že články pana Hofírka si vždy se zájmem přečtu. A mívám pocit, že nejsou špatné ! Tento článek se mně nelíbí ! Ovšem, co se tu rozpoutalo pod tímto článkem, lze stěží označit slovem diskuze. Je to taková špinavá stoka nenávistných a jedovatých plivanců exibionistických a /v drtivé většině / anonymních odpůrců pana Hofírka. Věru si myslím, že pokud se má vést diskuze v tomto duchu a stylu bylo by lepší ji zcela zastavit a zrušit. Je jistě dobré a správné, má-li každý člověk svůj názor a s možností jej vyslovit. Ovšem, nevybíravé a hrubé osobní urážky pana Hofírka, které posléze přerůstají do urážek jeho syna či jeho rodiny, považuji za ubohost nejtěžšího kalibru. Přátelé, to co zde předvedli anonymní přispěvatelé: Veřejný blog 31.8.2011 20:27:02 a Vážení kolegové 1.9.2011 12:29:37 - to už fakt zaslouží pěkných pár přes hubu ! Ovšem, nikoliv přes ústa pana Hofírka, ale právě těchto dvou ubožáků - anonymů !

 

01.09.2011 17:33:06 | jména míst: místo

 Předpokládám, že neúspěšně...

01.09.2011 15:20:43 | Jan Hofírek

Vojta Rut - Vážený pane, děkuji za pěkný a hlavně neanonymní diskusní příspěvek. Co se týká toho Fromma (název jeho knihy jste popletl, zní "Mít nebo být?"), pak si dovolím tvrdit, že jeho bláboly mne nijak nezajímají. Když např. napíše, že "Matky se považují za majitelky svých dětí, alespoň pokud jsou malé. To je nekonečný ďábelský kruh: manžel vykořisťuje ženu, ona své malé děti, dospívající děti se pak připojí k muži, aby ženu vykořisťovali společně", což je jeho definice rodiny, pak je zřejmé snad každému, že musel být pěkně vyšinutý. Ale je pravda, že různí levicoví pseudointelektuálové ho mají málem za boha. Já se spokojím svým Bohem. Jinak - zdravotních problémů mám (jako každý jiný člověk v mém věku) poměrně hodně, ale nestěžuji si, vždyť ani ta rakovina tlustého střeva není tak hrozná, jak se píše... Děkuji za Váš zájem o moje zdraví, je to od Vás hezké, možná, že si zajdu i k nějakému tomu psychologovi, i když jsem tuto disciplínu studoval sám...

01.09.2011 14:55:51 | Vojta Rut

Pane Hofírku,

vážně vám doporučuji návštěvu psychologa. Asi vás to nevyjde levně, nejste totiž jednoduchý případ, ale ty peníze se vám rozhodně vrátí (minimálně budete umět lépe využívat svůj čas a potlačovat své problémy (nevim moc jaké ale jsem si jistý že jich není málo) ). To ale odmítnete, jelikož psychologie je jenom ubohá berlička za racionálního Boha a víru a navíc vy jste zcela v pořádku. Tak si aspoň přečtěte něco o narcismu, myslím že knihy Ericha Fromma „Umění milovat“ a „Být nebo mít“ by byli ideální, třeba něco pochopíte sám.

 

Ještě připojuji otevřený dopis Tereze Olšarové:

Terezo nic si z toho nedělej. Sice se do tebe tenhle člověk obírá dost nevkusně a sprostě. Ale je to nevzdělaný a nemocný člověk a nikdo ho nebere vážně.

Měj se pěkně

Vojta Rut

01.09.2011 14:45:27 | Jan Hofírek

Bond (James) - No, já spíš doufám, že k ničemu takovému nedojde, a když, tak mimo kamery...

01.09.2011 14:14:22 | Bond(James)

Už se těším, doufám, že z toho dávání si přes hubu někdo udělá aspoň fotoreportáž.

Sledovanost by to mělo!

01.09.2011 14:02:57 | Bajna

Pane Hofírku mám na Vás dvě otázky:

1. Myslíte si, že je morálně správné roznášet lživé drby? Cituji z Vašeho blogu: "hlavním důvodem tohoto jejího protěžování jsou "nadstandardní" mimošachové vztahy s jistým IM". Tento Váš drb je lež a měl byste se za něj omluvit.

2. Zajímalo by mě, jestli budete psát o svých tréningových metodách?

Cituji z vašeho prvního blogu: "Tento blog má tedy za svůj hlavní cíl splatit dluh vůči všem těm, kdo se mne ptají na moje tréninkové metody".

Vaše poslední blogy jsou totiž o všem možném jenom ne o tréningových metodách, což měl být původně hlavní cíl blogu.

01.09.2011 13:59:02 | Jan Hofírek

Já mu nevyhrožuju, pouze varuju. Jinak - nikde jsem neřekl, že jsem "správný křesťan", pouze se snažím takovým být, jak se mi to daří, to je věc jiná.

01.09.2011 13:48:34 |

 a neměl byste spíš jako správný křesťan nastavit i druhou tvář? 

vyhrožovat někomu, že by se mohl odplazit po čtyřech, to mi příliš s písmem svatým nejde dohromady

01.09.2011 13:42:39 | Jan Hofírek

Vážení kolegové - Vážený anonymní kolego, pokud mi chcete dát "pěkných pár přes hubu", tak k tomu budete mít skvělou příležitost třeba teď o víkendu ve Vyškově, kde budu se synem na MČR v rapidu... Příliš bych Vám to ale neradil, protože s tou rozbitou hubou byste taky mohl nakonec odejít sám, či spíše se odplazit po čtyřech - a mohl byste to klidně kvalifikovat jako stalking nebo hacking...

01.09.2011 13:34:21 | Pillsbury

možná by ses divil, kde všude mohou šachisti pracovat. 

01.09.2011 13:26:41 | Jan Hofírek

H.N. Pillsbury - Díky, Harry Nelsone!

01.09.2011 13:24:26 | Jan Hofírek

js - Jestli je ten Váš stalking "opakované a dlouhodobé obtěžování jiné osoby nevyžádanou a nechtěnou pozorností", pak se ho dopouštíte Vy proti mně. Proč pořád lezete na můj blog, když Vás tady nechci?! 

01.09.2011 13:20:42 | H.N.Pillsbury

To jsou opravdu "kvalifikované" právní analýzy. Jejich autoři zřejmě studovali v Plzni a navíc ještě dálkově..

01.09.2011 12:29:37 | Vážení kolegové,

na stalking se to udělat v žádném případě nedá, státní zástupce by vám to smetl ze stolu. Pomluva je věc jiná a minimálně přestupek proti občanskému soužití stoprocentní. Ještě víc bych si byl jist tím, že by si Hofírek zasloužil pěkných pár přes hubu.

01.09.2011 11:14:45 | js

Ještě jednou pane Hofírku.

Odpověď na: Co se týká tzv. "stalkingu" - já jsem nikdy T. Olšarové nepsal jako první, ale pouze odpovídal na její emaily.

Vy jste ji nepsal emaily, Vy jste jí a oní psal  na své blogy. Ano až pak vám napsala první email, abyste toho laskavě nechal.

Ještě jednou copy od kolegy, hned první bod:

Hlavní znaky stalkingu

Mezi nejdůležitější hlavní znaky patří opakované a dlouhodobé obtěžování jiné osoby (ať už známé či neznámé), nevyžádanou a nechtěnou pozorností.

01.09.2011 10:13:45 | statistika

Nevím, jestli jste tak tupej, nebo to děláte schválně, ale když je někdo 320 z 8000, tak je podprůměrnej? To Vám tolik vadí, že jí to jde a váš syn je tvrdej, šachy mu jdou hůř a  svůj komplex si léčíte takhle?

01.09.2011 10:03:54 | METH

Z bezmála 8 tisíc aktivních hráček je Tereza 320. na světě. Ať hledám jak hledám, stále nevidím ten průměr, nedej bože podprůměr. A s rukou na srdci si opravdu myslím, že si příspěvek ŠSČR svými výkony zaslouží, protože nevím, kdo jiný by měl zemi reprezentovat než česká špička. A k oné nepřesné citaci... Vědomě jsem neužil citaci a smyslový rozdíl mezi oběmi variantami vidím minimální. Neměl jsem v úmyslu někoho chytat za slovíčka striktním kopírováním.

01.09.2011 09:40:29 | Jan Hofírek

METH - Promiňte, ale musím některé věci upřesnit, protože moje slova jsou Vámi i sl. Olšarovou citována značně nepřesně. Já jsem přece o K. Olšarové nenapsal, jak uvádíte, že "je ostudou pro ženský šach". Napsal jsem, že svým výkonem na MS totálně náš šach znemožnila. O T. Olšarové jsem nenapsal, že "je infantilní", jak ona uvádí, ale že její rozhovor pro Šachinfo byl infantilní, tj. nevyzrálý, dětinský. Neberte to, prosím, jako hádání o slovíčka, ale měnit takto má slova je dost zavádějící... Jinak - T. Olšarová je skutečně, jak píšete, jednou z nejlepších šachistek v zemi. To ale nic nemění na tom, že je šachově podprůměrná. Mezi slepými je přece i jednooký králem. Navíc - to, že T. Olšarová i K. Olšarová dostávají (a přijímají) peníze od jistých lidí ze šachového svazu je přece skutečnost. Ruku na srdce - opravdu si myslíte, že si je svými výkony zaslouží? Co se týká tzv. "stalkingu" - já jsem nikdy T. Olšarové nepsal jako první, ale pouze odpovídal na její emaily.

31.08.2011 23:21:00 | Bajkař

 A proč jste rovnou nenapsal "vztah s jistým GM", nač troškařit, IM je málo... ano Olšarovic rodina totiž pravidelně jezdí po světě a sbírá takovéto konexe, proto taky jezdí po zahraničních turnajích, ČR je malá, žejo....

=VŠECHNO=IRONIE. Jen dokazuji Hofírkovu omezenost i při vymýšlení scénářů

31.08.2011 22:58:44 | METH

Mezinárodní mistryně a jedna z nejlepších šachistek v zemi je podprůměrná a bezperspektivní, její sestra, rovněž mezinárodní mistryně je ostudou pro český šach, Šachový svaz České republiky okrádá poctivé rodiče talentů o tisíce korun, aby je mohl věnovat ostudám a šachovému tréninku rozumí už jen dva další lidé v zemi....

Je tohle ještě myšleno vážně?

Karolína zvládla vůbec dohrát celý turnaj světové třídy, přestože se potýkala se zdravotními problémy. V takovém stavu není lehké hrát šachy. Pravdou je, že kdyby se stala mistryní světa, pak by nebyla pro vašeho syna takovou ostudou, jak bylo zmiňováno, s ní prohrát.

Pro Terezu jsou šachy další etapou v životě. Přestože se šachu nevěnovala od útlého dětství (kdy nasbírala celou řadu úspěchů v krasobruslení), tak toho už ve dvaceti letech dokázala víc než většina z nás.

Ve vaší šachové úvaze je/jsou osočována, že využívá úzkých kontaktů s některými lidmi a je protěžována ŠSČR finančně. Také velmi nevybíravě zasahujete do osobního života, přestože možná jde pouze o výplod fantazie. (O takových vztazích, by nejspíše něco vědela a jelikož sama píše, že neví, o čem mluvíte...) Bez jakéhokoli vysvětlení píšete ,,nadstandardní vztahy s jistým IM,, Ať si lidé domyslí, třeba jste se trefil, že? Myslím, že tohle jako důvody pro žádost o omluvu úplně postačí.

Příspěvky o stalkingu a pomluvě jsou sice pěkné, ovšem (z mého pohledu bohužel) nepoužitelné. Právní hranici jste opravdu nepřekročil. Ale jak už jsem kdesi zaznamenal, tak hranice mravní vám lhostejna není. Z hlediska mravního je pokus o nadčasovou úvahu nevhodný a útočný bez dalších podložujících skutečností. A právě z toho by jste se měl zodpovídat!

31.08.2011 22:50:54 | To Veřejný blog

 Pan "Veřejný blog"  je ubožák, který by radši anonymně šikanoval 12 letého kluka, než aby se postavil pod svým jmnénem jeho otci. Doufám, že za takové výroky dostane šachovou nakládačku on.

Vyhrožovat takovým způsobem dítěti je snad ještě horší, než pomlouvat mladou ženu.

31.08.2011 22:49:09 | ad pepa

a lže.

31.08.2011 22:46:02 | topepa

to pepa: Přehlédl jste, že o žádný rating nejde. Jde o jiné kafe. Pan Hofírek tady veřejně propírá soukromý dopis.

31.08.2011 22:06:22 | pepa

 Pawel: Aspoň se ukazuje chování odpůrců.

31.08.2011 22:04:06 | pepa

Za co by se měl pan Hofírek omlouvat? Nechápu, zas takový hrůzy nenapsal. Olšarovi jsou skutečně průměrné. Přece jen šachy patří mezi sporty, kde by se  nemělo hledět na pohlaví. Benedikt určitě někdy bude lepší něž obě Olšarovi, tomu věřím. Ty nejspíše již svého stropu dosáhly. Tereza měla v jeho letech ELO 1500. Karolína je na tom o něco lépe a měla 1800.

31.08.2011 22:01:48 | trapas

 Vy jste asi úplný *****!!!!!! Terka je skvělá šachistka a jestli ji takhle budete srážet, tak brzy s šachy přestane. Nevím kam by potom český šach spěl. A ani nevím jak má člověk jako vy právo házet špínu na lidi, kteří v životě něco dokázali. Asi si tím kompenzujete to, že vy jste úplná nula. Laskavě s tím přestaňte, dokud to ještě jde. Měl byste se nad sebou zamyslet....

31.08.2011 22:01:20 | Pawel

Já bych slušně požádal nick "veřejný blog" i případné jiné, aby v žádném případě, ať je názor na JH jakýkoliv, nezatahovali do toho jméno BH, zvlášť ne takovýmto způsobem. To také není v souladu nejen se zákonem, ale ani se slušností, etikou a hlavně k tomu není důvod a ničemu neprospěje, díky.

31.08.2011 20:50:53 | Omlouvám se, překlep

 *peníze :)

 

31.08.2011 20:49:50 |

 Už se těším, až bude p.Hofírek platit Tereze finanční kompenzaci těch pomluv (pokud ho udá). Aspoň si pak za ty paníze zajede na nějaký hezký turnaj v zahraničí a svaz nebude vůbec ochuzený o peníze. :)

31.08.2011 20:44:13 | Eduard

§ 184/1,2 TZ (40/2009 Sb.) či § 49/1c PZ (200/1990 Sb.), o přestupek pana Hofírka by se mohlo jednat.

Mi však vzhledem k vývoji kauzy, od tyťkovy výzvy k zápasu "mladého" se slečnou Olšarovou, pod blogem na NSS, přes články, či diskusní příspěvky vyplývá, že se jedná ze strany místního blogera o klasický projev Stalkingu:

Částečně kopírováno z www.trosky.cz

Z hlediska psychiatrie či kriminologie je slovo stalking chápáno jako zlovolné a úmyslné pronásledování a obtěžování jiné osoby, které pak u oběti snižuje kvalitu jejího života a ohrožuje její bezpečnost. Jinak řečeno, pod anglickým pojmem "stalking" si lze představit různé varianty pronásledování oběti.

Hlavní znaky stalkingu

Mezi nejdůležitější hlavní znaky patří opakované a dlouhodobé obtěžování jiné osoby (ať už známé či neznámé), nevyžádanou a nechtěnou pozorností.

Základní (typické) projevy nebezpečného pronásledování - stalkingu:

Pachatel systematicky obtěžuje oběť nevyžádanou a nechtěnou pozorností.

např.: opakované a dlouhodobé pokusy kontaktovat oběť pomocí dopisů, e-mailů, telefonátů, SMS zpráv, zasíláním různých zásilek s dárky.

Obsah těchto zpráv může být příjemný až veselý, ale též urážející, zastrašující. Výjimkou nejsou zprávy původně příjemné, snažící se získat odpověď či kontakt oběti, až později po zprávy urážející, nevkusné či zastrašující...

 

více na www.trosky.cz/stalking/stalking

31.08.2011 20:27:02 | Veřejný blog

Muj osobní názor je, že pan Hofírek je Ko*ot! Je to můj osobní názor a tedy ho vůbec neurážím(doufám, že mi to nějak někdo nevyvrátí, protože z článku to tak vyplývá) .

A zajímalo by mě zda Terka dovolila jednomu dem^ntovi, kterému psala, dopis zveřejnit. (opět nikoho neurážím doufám)

Už se těším až na nějakém turnaji potkám syna p. Hofírka, jestli jablko nepadlo daleko od stromu, tak bude určitě zábava ho porazit jen doufám, že nebude otvírat pusu stejně jako jeho otec používá klávesnici, protože by mu do ní něco přilítlo. Co se ale musí nechat, zesměšnit sebe a svou rodinu tady tento postižený pán umí dokonale

PS:pro jistotu před čištěním spamu...

* znamená k

^ znamená e

31.08.2011 19:42:10 | achjo

Pozoruhodné. Ti, kteří nejvíce moralizují, tak mají nejvíce zákeřné příspěvky. 

Tereza chtěla veřejnou omluvu, takže musela se zveřejněním počítat.

31.08.2011 19:26:55 | Jan Hofírek

H.N.Pillsbury - "Já jsem proti jakékoliv cenzuře a tento radikální, lehce provokativní blog se mi docela líbí." Děkuji Vám za tato Vaše slova - jsem rád, že aspoň někdo z diskutujících je tady normální.

31.08.2011 18:49:08 | Štěpán

Každému se občas stane, že mluví (píše) rychleji než přemýšlí. Nikdo není dokonalý a chyby se vždy nějaké udělají. O to hůře když člověk bloguje s opicí nebo krátce po ní... Vyřknutá slova zkrátka zpět  vzít nelze a omluva není vždy snadná. Mít aspoň malý zájem, vysvětlení nebo dokonce omluvu, přijal bych to. Takováto dlouhá sekvence nenávistných článků/příspěvků/útoků ale svědčí o tom, že se z vaší strany nejedná o krátkodobý výpadek, opici ani cokoliv jiného, čeho budete za měsíc litovat...

Určitě nevyžaduji, abyste mne oslovoval vážený pane. Přestože jste bloger PŠS stejně jako já, za svého kolegu (na rozdíl od ostatních, které znám i neznám osobně) vás nepovažuji. Jste tu taková loutka, která baví veřejnost. Otázkou je, do jaké míry je vhodné to, na čí úkor se tu chceme bavit...

31.08.2011 18:44:05 | Bond(James)

No zveřejnit něčí soukromý email bez jeho souhlasu je faux-pas, to je bez debaty.

Na druhou stranu, pokud je to opravdu autentické, tak to Tereza napsala s noblesou a s nadhledem a nezbývá mi než před ní

31.08.2011 18:31:54 | js

Igor Štohl má naprostou pravdu. J. Hofírkův blog nedrží Matocha, blog drží nad vodou čtenáři.

Nadávejte časopisům Aha! Super, či jak se jmenují, že píší kraviny, pomluvy nepřesné o celebritách a koho to zajímá. Nojo, ale ja jak jsou čtivé, kolik čtenářů mají.

Vyjmenujte kolegové diskutující názvy tří kapitol od každého pánů Klause, Navary, Chládka. Jej, tak asi dám tři dohromady a to ještě nepřesně. A tři od Hofírka?  Proč jenom tři; A tu postupku mám jmenovat dle času vzestupně či sestupně?

31.08.2011 18:23:11 | Pavel

Pan Hofírek o sobě píše, že je křesťan. A možná si i myslí, že je křesťan. Ve skutečnosti ani neví, co je desatero. Jinak by ho musel dodržovat. Pan Hofírek je lempl, který nic neumí. Proto okolo sebe kope, štěká, pomlouvá, uráží a lže. Kdyby nebyl lempl a neschopa, zajistil by peníze pro svého syna na cestu na ME. Lempl peníze synovi nezajistil a ještě chtěl, aby někdo druhý zaplatil jeho výlet do Bulharska. Prý trenér !!! Nechtěl bych být členem výpravy, ve které se pohybuje hovado zmíněného formátu.

Naprostou pravdu má pan Štohl. Přestaňme číst jeho blog. Ať se tady klidně vyblije. Diskuse samozřejmě neskončí. On si šašek píše příspěvky také sám pod falešnými přezdívkami. To okoukal od novinářů z Rudého práva. Ti se řídili zásadou : Sám se ptám, sám si odpovídám.

Sbohem. Byl jsem tady naposled.

31.08.2011 18:07:11 | Pokyn

Po všech těch pseudoaférách ze strany otce rádoby nedoceněnýho talenta stále nechápu, proč by se normální člověk měl nějak trápit jeho výrony. Vždyť je to spíš k pousmání...

Pro klid české šachové obce stačí cca 2 kroky, a to:

a) pomoc kvalifikovaného lékaře a statného ošetřovatele panu JH

b) a aby pan Matocha přestal zveřejňovat tohle koncentrované svinstvo pod vlajkou jakési svobody slova v naději, že mu to zvýší "sledovanost"

31.08.2011 17:54:13 | pro p.Matochu

Pane Matocha,

jak Vás obdivuji pro schopnost kvalitně pořádat  šachové akce, propagovat, zviditelňovat šach, shánět pro šachy peníze, tak nechápu, proč si necháte blog plný kvalitních osobností špinit někým , jako je Jan Hofírek. Vždyť jeho jediným zájmem je vyprovokovat co největší počet lidí. Dělá to všude. Nejde ani tak o jeho názory, jde o to, že je to člověk, který má potřebu provokovat, být středem zájmu. K tomu používá lživé argumenty, obviňuje známé šachové osobnosti. To na svém webu chcete?

Čím více lidí donutí reagovat, tím více je jeho pud naplněn. K takové provokaci je potřeba pošpinit někoho známého, v tomto případě sestry Olšarovy, jindy ostatní trenéry, někdy homosexuály atd. I tento otevřený dopis je napsán nikoli kvůli omluvě, ale kvůli odstavci o neperspektivnosti a průměrnosti T.O. , tak, aby vyprovokoval co nejvíce lidí. Sám si potom připadá jako kvalitní autor, protože jeho článek má nejvíce příspěvků.

Věřím, že jste blog nezakládal proto, aby se z něj stalo místo hloupých, urážlivých, lživých, provokujících výlevů jednoho omezence, ale  místem, kde se obyčejní šachisté budou moci seznámit s názory silných šachistů a osobností, které mají k šachu blízko.

S pozdravem J.L.

31.08.2011 17:53:04 | H.N.Pillsbury

Já jsem proti jakékoliv cenzuře a tento radikální, lehce provokativní blog se mi docela líbí . 

31.08.2011 17:43:15 | Igor Štohl

>>>>Panebože kdy odsud zmizí tento člověk,tato ostuda českého i moravského šachu i ten největší .....by pochopil že už tady nemá co dělat....>>>>

To je práve to, čo by sme mohli dosiahnuť zrejme len spoločne. Pokiaľ bude pod výplodmi JH dôsledne svietiť zobrazeno 0x příspěvky 0x, tak hádam aj Pavel Matocha pochopí, že ho tu nechceme. Ono je to lákavé čítať takéto texty a tak sa vlastne zase a stále presviedčať, že na svete sú aj hlúpejší ľudia, ako ja   - ale ja za seba si dávam záväzok, že to už robiť nebudem. To je práve voda na mlyn takýchto "attentiobn whores"...

 

31.08.2011 16:41:04 | Aleš Jedlička

Panebože kdy odsud zmizí tento člověk,tato ostuda českého i moravského šachu i ten největší .....by pochopil že už tady nemá co dělat....

31.08.2011 16:24:47 | jména míst: místo

 Re JH: A co je na té větě (nebo skutečnosti) nevkusného, trapného a urážlivého ? Takové jsou akorát vaše články a pozice které na šachovnici vytváří váš syn...ale podívat se na něco tak hezkého jako jsou její nohy je naopak vkusné a příjemné. Doporučuji (i vám).  :-)

31.08.2011 15:33:57 | Hovínku

a ty seš nasranej, že jsi pro svýho neperspektivního synka, který se ve všech posledních turnajích pohybuje kolem výkonu 1800, nevyžebral žádný peníze?

31.08.2011 15:27:02 | Jan Hofírek

Belbo - To máte pravdu, ona jen inkasuje ty peníze, že...

31.08.2011 15:19:29 | Belbo

Ok, Tereze je 20, ale i tak. Ona samotná s tím nemá vůbec co dělat.

31.08.2011 15:17:36 | nvmea

@Faust - opravdu všechny čárky správně? Ta před "nic společného" mi nějak nesedí (když už tak bych dal čárku i před "krom záliby..."), ale možná se pletu, nevím. 

31.08.2011 15:16:02 | Belbo

Pane Jane Hofírku, zveřejňovat osobní dopisy (ten od Terezy Vám) se nedělá, porušujete pravidla hry. Konfrontovat takto veřejně člověka mladšího 18 let odporuje dobrým mravům. Děti a teenageři zasluhují jisté ochrany, jako deklarovaný křesťan to přece musíte chápat. Pokud se Vám nelíbí financování mladých českých juniorek, pište proti svazu, nevystavujte přímé kritice je samotné. Přece jste již neztratil všechen vkus a skrupule!

31.08.2011 14:51:27 | padlý anděl

téma: Veřejná omluva Tereze Olšarové

"Tereza mi poslala e-mail, ve kterém odmítá jakýkoliv nadstandardní vztah s jistým IM. Jelikož si nepřeje, aby se o ní mým prostřednictvím šířily pomluvy, žádá mě o veřejnou omluvu. Protože si uvědomuji svou chybu a irelevantnost příspěvku, omlouvám se. Bylo ode mne opravdu hloupé pustit se do tak nízkých spekulací na veřejném šachovém blogu. Ještě jednou se omlouvám a do budoucna Vám přeji mnoho šachových úspěchů. S pozdravem Jan Hofírek"

Jenže to byste si musel připustit svou chybu a já mám obavu, že Vy si vlastně ani neuvědomujete, že psát nepravdy o tom, kdo s kým co má, je největší ohavnost a ubohost,

31.08.2011 14:47:47 | Jan Hofírek

"Tereza Olšarová je moc hezké děvče - někteří pánové prý raději sledovali pohledem její nohy, než pozici na šachovnici." Tolik v článku na NŠS, informujícím o nedávno skončeném turnaji v Brně. Mně to přijde nevkusné a trapné, vůči sl. Olšarové urážející. Nikdy bych takovouto špínu nenapsal! Proč i po autorovi této věty není žádána omluva, proč také na jeho adresu nezaznívají slova o pomluvách a urážkách? No zkrátka proto, že pana K.J si nikdo kritizovat nedovolí...

31.08.2011 14:40:31 | Martin_Vacek

Ať žije liberální Pražská šachová společnost. Ať žije samolibý žumpa-blog. Ještě by toho mohl využít Novoborský server a reagovat, aby si zvýšil návštěvnost. Ať žije mainstream, vrchol idiotství a přetvářky.

31.08.2011 14:36:43 | Vlk

Aha. To bylo od vás hezké. Děkuji za odpověď.

31.08.2011 14:36:07 | kaktus

Rád bych se zeptal pana H., proč radši místo osočování a napadání každého šachisty okolo,  nejde pořádně pracovat, aby mohl zabezpečit kariéru svého "jedinečného" Beníka. A aby příště nemusel veřejně žebračit, jak ten největší ubožák (za tento výraz se omlouvám, ale opravdu mi přijde nejvýstižnější).

PS. Měl jsem PŠS dosti rád za všechny akce co koná, ale vzít pod svá křídla takovýto blog, tím u mě p. Matocha a spol dost klesli....

PPS. pro p.H. - zavolejte sem - 284 016 666 - můžou Vám pomoci

31.08.2011 14:28:57 | Jan Hofírek

Vlk - Ne, já jsem se jí na souhlas neptal

31.08.2011 14:25:41 | Vlk

ad JH: Z vašeho posledního příspěvku vyplývá, že se zveřejněním tohoto emailu souhlasila, je to tak?

31.08.2011 14:23:35 | Jan Hofírek

H.N Pillsbury - Naprosto s Vámi souhlasím a rovněž přeji Tereze a Martině úspěch.

31.08.2011 14:20:48 | H.N.Pillsbury

Já bych jen upozornil, že se v říjnu hraje další Mitropa, kde nás budou reprezentovat  Tereza Olšarová a Martina  Marečková. Přeji jim, aby zahrály co nejlépe a splnily i nějakou normu. Přece jen je nejlepší, pokud je někdo kritzován jako podprůměrný a bezperspektivní, dokázat neoprávněnost takové kritiky přímo na šachovnici.

31.08.2011 14:20:02 | Jan Hofírek

padlý anděl - Ale jak jinak by bylo zřejmé, za co se omlouvám? Ostatně - předchozí emaily sl. Terezy jsem pochopitelně nepublikoval a výslovně ji ujistil, že ani nebudu. Jsou otevřené dopisy něčím nezákonným či neslušným? Není lépe komunikovat před šachovou veřejností a zamezit tak různým fámám a dohadům?

31.08.2011 14:14:15 | padlý anděl

Pokud Vám někdo píše na soukromou mailovou adresu a ne sem na blog, Vy z toho nevydedukujete, že se asi nemíní veřejně prezentovat? Ano, veřejná pomluva si žádá veřejnou omluvu. Zveřejnění osobního, soukromého dopisu do této rovnice nezapadá.

31.08.2011 14:06:21 | Jan Hofírek

padlý anděl - Prosím Vás, proč si myslíte, že zveřejnění osobního dopisu je "naprostý úpadek"? Ostatně - byl jsem přece vyzván, abych se omluvil veřejně...

31.08.2011 13:53:09 | padlý anděl

Co je divného na tom, že Tereza žádá omluvu za to, že tady svým tisícům čtenářům sdělujete naprosté pomluvy o jejím údajném vztahu s nějakým IM?! Že roznášíte ty nejnižší drby jako nějaká trhovkyně? To už Váš názor není a zašel jste dost daleko. Nejsmutnější na tom ovšem je, že i kdyby to pravda byla, nemáte absolutně právo se plést někomu do soukromí. A to už vůbec nemluvím o naprostém úpadku zveřejňovat osobní dopis...

P.S. "Pokud jde o Váš vztah s "mým" IM, za co se Vám mám omlouvat, kdyš sama říkáte, že nevíte, o čem mluvím?!" - pokud nechápete, co znamená slovo "nevratná", asi nemá cenu ani dumat nad tím, jestli tuhle otázku myslíte opravdu vážně...

31.08.2011 13:45:20 | Jan Hofírek

Štěpán - Vážený pane, netušil jsem, že i Vy se svezete s tou vlnou fekálií. Ale jak se říká - vrána k vráně sedá. Tak ať se Vám ve společnosti těch níže zmíněných anonymů líbí...

31.08.2011 13:34:00 | Jan Hofírek

nameless - Za to "kdyš" se omlouvám.

Otevřený dopis Hovínkovi, co je moc, to je moc, Nenechat si to líbit, Jméno, Pawn - Vážení stateční anonymové, o zvyšování čtenosti svého blogu pomocí takových kreatur, jako jste vy, opravdu nestojím. Běžte zvracet někam jinam.

31.08.2011 13:22:49 | nameless

 "Pokud jde o Váš vztah s "mým" IM, za co se Vám mám omlouvat, kdyš sama říkáte, že nevíte, o čem mluvím?!" Ani při nejvstřícnější interpretaci tato věta nedává smysl. Názorný příklad: jistý mírně paranoidní člověk s konspiračním myšlením mě nařkne, že pašuju pentagramy z Číny ze účelem nastolení Satanovy říše v ČR. Jelikož nevím, že bych se něčeho takového dopouštěl, tak se ohradím a požádám o omluvu s tím, že opravdu netuším o žádné takové své aktivitě. A pak mi dojde odpověď, z které si mohu tak akorát vyvodit, že jsem nejspíše schizofrenik. Někde bude asi chyba (minimálně v tom kdyš)...

31.08.2011 12:58:09 | Otevřeý dopis Hovínkovi

Nedivil bych se, kdyby ti už konečně někdo rozbil hubu. 

31.08.2011 12:38:01 | co je moc, to je moc

 pane Hofírek, vy jste prostě kretén nejtěžšího kalibru

31.08.2011 12:26:42 | pawn

pro MaX: Nebudu se zabývat obsahem tohoto "článku", protože to považuji za ztrátu času, ale pokud jde o okolnosti - jedná se o otevřenou reakci na soukromý dopis, už to samo je na pováženou. Já osobně bych bez souhlasu a vědomí pisatele nikdy soukromý dopis na nástěnku nedával. Ovšem mně chybí tzv. "Hofírkův charakter". Idnes mě nezajímá.

31.08.2011 12:15:31 | MaX

pawn: tak se někdy mrkněte na blog.idnes.cz co všechno se tam dá najít
kam by to mělo jinam patřit? blog je přece k tomu určený a někdy je to hold dost kontroverzní.
aspoň tady není zamknutá diskuze jako jinde.
 

31.08.2011 11:56:54 | Nenechat si to líbit

§ 184/1,2 TZ (40/2009 Sb.) či § 49/1c PZ (200/1990 Sb.)

31.08.2011 11:50:00 | Štěpán

A píše vám, ne Vám...

Pan H. jako vždy reaguje s nechápavým úžasem a ještě káže cosi o morálce. Opravdu člověk na svém místě. Už nevím, kdo to psal, ale slovní spojení "klaun pražské šachové společnosti" ho vystihuje asi nejlépe.

Bude po "nekončící cestě" (o synovi) následovat "nekončící omezenost" (o vás)?

31.08.2011 11:18:56 | Faust

 Ale hezky to ta Tareza napsala...krásnej sloh, všechny čárky správně...chytrá a zajímavá holčina

31.08.2011 11:16:42 | Jméno:

Je docela vtipné (a zároveň smutné), že o sedmé nejlepší šachistce píše jako o neperspektivní nějaký chcípák, který nehraje ani na 1500 a zároveň "trenér" , který nevychoval nikdy nikoho. Ta vaše hvězda už zase ztrácí. Není divu, když mu trenéra dělá žebrák, který místo, aby byl schopen vydělat peníze, aby se mohl zúčastnit ME, či MS sedí u compu a plodí špínu na druhé. Jste duševní mrzák. 

31.08.2011 11:02:51 | pawn

1) Tohle v žádném případě nepatří do blogu.

2) Níže již klesnout nelze. Více dodávat netřeba.

Untitled Document



ceskecasino.com

www.praguechess.cz |
reserved by Pražská šachová společnost, o.s. | designed by pb | optimalized 1024x768 IE, FireFox