Vlastimil Chládek

ředitel Dopravních staveb Brno
milovník šachů, bowlingu a cyklistiky
spoluautor knihy Gens una sumus

"Sto roků v šachtě žil"

[08.07.2014 17:20:17]

Někdy mám pocit, že naše společnost se stále více polarizuje. Zdá se mi, že existuje velmi mnoho slušných lidí, ale že existuje i velmi mnoho extrémě zlých lidí. Člověk se potom v obavách vyhýbá takřka všem. Nemůžeme se však až tak moc divit. Vždyť premiér mluví ve sněmovně jak kanál, prezident například zase veřejně lže o své opilosti. To jsou samozřejmě ty extrémní případy nevhodného mediálního chování, špatné příklady dospívajícím dětem.  Existují ale i věci na hraně, o kterých potom v hloubi duše dlouho přemýšlím, jestli jsou skutečně tolerovatelné, tedy na té správné straně hrany, nebo už nenápadně za ní. (Přemýšlím samozřejmě ale i o tom jestli v mém hodnocení nehraje až příliš velkou roli moje zaujatost a možná až přehnaná vyhraněnost)

 

                Uvedu dva příklady;

 

                Nelíbilo se mi, že v době kdy veřejně probíhá reklama na knihu pana Bernarda, si ho do svého pořadu „Uvolněte se, prosím“ pozve jeho zjevný kamarád a nahrávač pan Kraus.

                Jedná se zcela jistě o velmi velkou podporu knize prostřednictvím veřejnoprávní české televize. Toto se mi nezdá od pana Krause etické. Pokud káže v naší společnosti zásady morálky, měl by být na podobné situace velmi citlivý.

 

                Druhý případ je z našeho šachového prostředí. V na první pohled nevinném článku Iljumžinov, nebo Kasparov? (Šachový týdeník č. 26-2014) se v jednom odstavci říká o volbě prezidenta FIDE asi toto: „Zdalipak při volbě prezidenta FIDE český delegát hlasoval, tak jak říká a jak deklaroval? Toto veřejné osočení a zřejmý podtext se mi zdá též velmi neetické. Z podobných situací ve svém životě jsem se poučil, že pokud nevím že vyhraji, tak většinou skutečně nevyhraji. Potom mi nezbývá nic jiného než zpytovat své svědomí a hledat chybu jen a jen v sobě. Rozebírat věci veřejně, hledat chyby všude možně jen ne u sebe je zbytečné až trapné, navíc takovéto nedokazatelné veřejné nařčení může citlivému člověku velmi ublížit. Hodně jsem o tomto případu přemýšlel, čtrnáct dní mi to vrtá v hlavě. Nemůžu si pomoct, nevím jak Vy, ale já to považuji spíš za neetické.

 

                Původně jsem však chtěl psát o něčem jiném. Teď už to tedy vezmu spíš hopem.

                Začaly prázdniny a já si Vás dovolím vybídnout, zda byste se na těchto řádcích nerozdělili s dalšími účastníky a to Kde jste byli; co Vás případně zaujalo; co naštvalo; co byste doporučili; co Vám zůstalo v duši; a tak dále, a tak podobně. Čechy, zahraničí, dva řádky nebo deset; vše možno; vše povoleno.

                                                               Hezké prázdniny, ostrý zrak a případně lehkou ruku        Vlastík

 

PS:

My jsme byli s partou na kolech v Beskydech. Mohl bych psát o našem výletu poměrně dlouho (minimálně stejně dlouho jako pan  Špaček na svém blogu o Zkoušce, o kousek dál, ale nechci Vás nudit.) O jeden postřeh se ale podělím. Po celou dobu putování mě při pohledu na zalesněné, neobydlené a tajemné stráně Beskyd provázel zdánlivě dávno zapomenutý verš „Sto roků v šachtě žil“. Stále se mi vybavoval, nedokážu to racionálně vysvětlit, ale bylo to tak a tak to ve mně minimálně do další návštěvy Beskyd zůstane.

                (Hotel Petr Bezruč k ubytování nedoporučuji. V komunismu to musel být nadprůměrný monumentální hotel, ale za ty další roky se nikam neposunul. Je vhodný spíše pro školní výlety! Personál nás zřejmě i za jeden takový považoval.)

 

 

fotografie

zobrazeno(22704x) | příspevky(29x)

vkládání nových příspěvků bylo pozastaveno

příspěvky k článku

17.07.2014 10:25:25 | Jaroslávek

Diskuse je velmi obsáhlá. Někteří kamarádi vyčítají p.Krausovi, že nenechá hosty domluvit, že nezaujímá neutrální postoj atd. Proto raději sledují podobně zaměřený pořad p.Šípa. Přiznám se, že i já jsem "přešel" od Krause k Šípovi. Někdy se mi zdá, že i p.Šíp také často skáče lidem do řeči, ale hodně záleží jakou osobností host je a nenechá se rozhodit. Na díl s majitelem pivovaru Bernard se asi mrknu v archivu  ČT, ale pokud Vlastík nabyl dojmu, že to byla "propagace", tak je to špatně. 

14.07.2014 12:53:52 | Vlastík

 Reakce VK:

Za několik desítek minut začíná finále MS, atmosféra na náměstích a barech  obou zemí musí být úžasná;

 

Ad Jab a ostatní:

Zaměnil jsem veřejnoprávní ČT a Primu; to je moje velká nepozornost a moje velká chyba.

 

Ad Otas, Klára:

Nešlo mi ani tak o osoby, ale o funkce. Myslím, že převzetím funkce Premiéra či Prezidenta republiky se člověk neuvazuje jenom k pracovní funkci, ale k něčemu většímu, zásadnějšímu. Oba uvedené excesy mi vadily a zůstaly velmi zakotveny v mé paměti. Konkrétně u pana Zemana mi vůbec nevadí, že se občas napije. Naopak dát si pár panáků s kamarády je velmi senza. Ale aby se Prezident České republiky takto choval v blízkosti Českých korunovačních klenotů, to  je prostě neomluvitelné a deprimující. Chtěl bych si Premiérů a Prezidentů vážit, měli by být Ti nejlepší z nás.

 

Ad Klára:

Jenom pro informaci, v politice se aktivně nepohybuji. K otázce vyhrávání; někdy před dvaceti lety jsem myslel, že v zásadní věci vyhraji, respektive jsem byl o tom přesvědčen.  K svému velkému překvapení jsem ale drtivě prohrál. Tehdy jsem si v bezesné noci vytvořil  inkriminovaný slovní obrat. Pomáhá mi při mým prohrách, kdy hledám chybu spíše u sebe. (pokud Vám to zní moc mravokárně či komplikovaně, tak se omlouvám, ale nevím jak to naformulovat lépe , a zareagovat chci)

 

Ad Magda:

Nemyslel jsem to ve zlém.

 

Ad Castle:

Ano

 

Ad novinář:

Je více barev a ještě více odstínů.

 

Ad Ota Válek:

Principiální postoj a  principiální podpora. To je sympatické.

 

Ad Luboš:

K panu Krausovi necítím averzi, to bych se na jeho pořad nedíval. Jenom mi vadí, že se nechová stejně (ať už stejně útočně, či stejně pohodově) ke všem svým hostům. Ale objektivně musím přiznat, že v tomto se oproti minulosti zlepšil)

 

Ad Petr Krolop:

Kromě hotelu Petr Bezruč jsme v Beskydech navštívili i jiné restaurační zařízení. V některých se k nám chovali velmi přívětivě a, mimo jiné,  za neuvěřitelně nízké ceny vařili skvěle.

 

Ad Petr Laušman:

Velmi osobní a velmi sympatické vyjádření názoru. Škoda toho přehmatu s ratingem organizátora. Taková Vaše, moje Prima. J

 

Za tyto i za ostatní příspěvky děkuji, i za ty negativní. Alespoň mám zpětnou vazbu a samozřejmě o nich přemýšlím.

Jestli se někdo budete pohybovat v blízkosti Moravského Krasu, tak zkuste navštívit          Tři smrky  u Ruprechtova. Nádherné!  

13.07.2014 17:05:07 | martin h

Koukám, že je tady zajímavá diskuse. Politické věci tady tady rozebírat nebudu, protože sama politika je špinavá věc. Ale co se týká našeho delegáta FIDE, tak jsem toho názoru, že Petr Pisk hlasoval tak, jak předem slíbil. V šachovém prostředí se pohybuje už dlouho a nemyslím, že by mu nějak prospělo, kdyby hlasoval jinak než deklaroval. Znám ho i osobně a řekl bych, že toto by opravdu neměl zapotřebí. Český šach spíše může být rád, že lidi jako Petr Pisk má ve svých řadách.     

13.07.2014 14:52:41 | Alois Kunc

O tom, že byl pan prezident Zeman opilý, mě přesvědčily televizní záběry. Ty byly tak jasné, že nemám pochyb. Rovněž vyjádření slečny Kateřiny Zemanové mě v tom utvrdilo. Pro doplnění bych napsal, že mi nevadí, že pan prezident někdy pije (kdo z nás nepije a taky to někdy nepřežene), ale vadí mi to, že když už se to projeví v situaci, jaké se to stalo, vymlouvá se na virózu. A proč by to měl třeba tentokrát tajit? Už třeba jen proto, že se to tentokrát stalo při vyjímečně slavnostní údálosti...

13.07.2014 03:12:10 | Krolop Petr

Omlouvám se nejen panu Lubošovi za můj předchozí příspěvek. Není vhodný, není správný a není tzv. košer.

Kdybych pozorněji četl všechny příspěvky, pak bych se dozvěděl, že nešlo o "kanála" - premiéra Sobotku, ale Rusnoka. Nemám žádnou potřebu se zastávat Sobotky a Rusnoka už vůbec ne. Prezidenta Zemana jsem volil jen jako to menší zlo a tudíž nejsem jeho fanatickým zastáncem, ale stejně mně vadí, když se stále až stereotypně setkávám s tvrzením jak byl zase ožralý. Já nevím kde třeba pan Kunc získal tu jedinou a neochvějnou pravdu, kdy v "aféře" Zeman = korunovační klenoty, nemohl být starý a nemocný prezident Zeman skutečně zdravotně indisponován, ale byl prý 100% opilý ? Prezident Zeman se ke svému kladnému vztahu k alkoholu nikdy nijak netajil. Nechápu tedy, proč by zrovna v tomto případě měl učinit přiznání k něčemu co třeba není pravda. A to jen proto, aby potěšil a uspokojil jistou část národa, která si to přeje. Jan Hus byl prý kacíř, tudíž ho bylo třeba upálit. Prezident Zeman je prý alkoholik, ale i tak je inteligentnější než všichni jeho fanatičtí kritici a odpůrci dohromady. Co s ním tedy uděláme ? Bohužel, s přihlédnutím k jeho věku a zdraví sám si myslím, že se na úřad prezidenta již nehodí.

Havla a nejen Havla jsem do svého příspěvku "tahat" skutečně  nemusel. Ale co už.

 

12.07.2014 14:33:16 | Alois Kunc

Části o panu Krausovi, bývalém premiérovi panu Rusnokovi, a panu prezidentovi beru spíš jako úvod k podstatné části blogu. K úvodu jen řeknu, že na panu prezidentu mě mrzí, že chování v situaci, kdy byl opilý, svádí na virózu. Kdyby férově přiznal, že pil, lidé by mu to snázeji odputili, než když to tak nedůvěryhodně popírá.

Jako hlavní část blogu vidím ve Vlastíkově zastání se a podpoře Petra Piska. Nepodložené spekulace je strašně lehké proti někomu říct a šířit, a o tom, jak mohou člověkovi ublížit už ani nemluvě... Ztotožňuji se s tím, co o Petrovi napsal pan Laušman. I já mám Petra za jednoho z nejčestnějších lidí.

11.07.2014 22:31:27 | Luboš

Diskuze se skvěle rozjela:-)...Jednak mě těší reakce Petra Krolopa - s jeho názorem sice výjimečně nesouhlasím, ale je skvělé, že zabrousil i na blog Vlastíka:-). Nesouhlasím s hodnocením prezidentů. Chápu - rukavici hodil Vlastík, ale proč sem tahat Václava Havla? Zažil jsem 6 prezidentů, toho prvního nechci hodnotit z hlediska mého věku, ale z těch zbývajících 5 jsou 2, u kterých nenajdu odvahu něco kritizovat. Oba prošli svým "bojem" a i když samozřejmě na každém můžem cokoliv najít, z MORÁLNÍHO hlediska nemůžu na prezidenty Svobody a Havla nic PODSTATNÉHO říct (prosím - u prvního nechte být jeho "soudružství" a u druhého jeho rušení zbrojováckých fabrik a propouštění vězňů. V obou případech to není černo-bílá záležitost!!!) Pokud jde o pana Anciena a jeho hodnocení Krause - já jsem určitě nechtěl hodnotit KVALITU jeho pořadů! Jde spíš o to, že má trefný humor a že je skvělé, že tu takový kritik je. Opakuju - díky za něj! Ohledně prezidenta šachů nic nemůžu napsat - po příspěvcích to vidím ještě víc neprůhledné...

11.07.2014 12:25:33 | Pavel

 to Petr Laušman: co myslíte tím, že Bessel Kok nemá žádný rating ani jako organizátor? Bessel Kok byl v 80. letech spoluzakladatelem a prvním předsedou velmistrovské asociace GMA, která tehdy sdružovala celou světovou špičku a organizovala sérii nejprestižnějších turnajů (viz např. kniha velmistra Kaválka "World Cup Chess"). 

V 90. letech se Bessel Kok přestěhoval do Prahy, vedl Český Telecom a jeho transformaci ze státního molochu na soukromou fungující firmu a přitom v Praze organizoval několik prestižních turnajů a zápasů. Hned na počátku 90. let to byl turnaj, kde hráli Timman, Short, Kaválek, Hort... Dále několik zápasů Garriho Kasparova (například proti české reprezentaci), zápas Širov - Polgárová a jako poslední v roce 2002 udělal super turnaj v rapid šachu, kde hrála celá světová špička.

Dále zde fungoval jako mecenáš, který finančně pomáhal s hrazením nákladů na trénink například Viktoru Lázničkovi nebo Soně Pertlové a teď naposledy jsem viděl, že byl uveden i na sponzorské stěně Teplického turnaje. 

To se vám zdá málo? Kdo jsou podle vás "organizátoři s větším ratingem"? Neříkám teď, že by měl být delegátem ŠSČR při volbách prezidenta FIDE (ale ani to, že by jím být neměl - rozumím argumentům pro i proti). Nicméně se netvařte, že to je nějaký bezvýznamný noname. Bessela Koka znají v šachovém světě všichni, kteří v něm něco znamenají (ať už to jsou velmistři, nebo organizátoři, nebo činovníci FIDE, či delegáti jednotlivých zemí). A představa, že by pak jako český kandidát hájil více zájmy Kasparova než zájmy ČR je naivní. On nepotřebuje být bílým koněm kohokoliv, proč by si měl kazit pověst? 

11.07.2014 11:20:13 | Petr Laušman

 Omlouvám se, ale již nemohu déle ....... Ačkoliv vím, že vstupuji  na území, které patří vydavateli šachového týdeníku, o němž tu řeč běží a pravděpodobně mne zasáhne "spravedlivý hněv"  jeho blízkých, nemohu se neozvat. To oč tu běží a co pan Chládek ve svém blogu (nebo alespoň v jeho části) nastínil není zda pan XY (v daném případě mezinárodní mistr Petr Pisk, který je již cca 10 let delegátem České republiky u FIDE) hlasoval tak či onak. Koneckonců všichni, kteří jej osobně znáte, víte, že mezi námi, šachovou komunitou , by se těžko hledal čestnější člověk, s větším morálním kreditem, který šachy opravdu miluje, než je on. V tajné volbě lze zpětně napadnout beztrestně kohokoliv..... Prý už Karpov měl podezření .... Pravda je taková, že Karpov dostal při minulé volbě prezidenta FIDE o něco méně hlasů, než kolik měl přislíbeno a při osobním jednání s tehdejším prezidentem českého šachového svazu panem Sejkorou tento dotaz padl. Jako důkaz důvěry, že se nejednalo o selhání českého delegáta bylo vzápětí po této situaci nabídnuto místo v zavřeném velmistrovském turnaji (Poikovského memoriál)  Viktoru Lázničkovi, jehož manažerem je právě Petr Pisk. Samostatnou kapitolou je druhá osoba, která měla důvěryhodnost našeho delegáta zpochybnit. Bývalý mistr světa Kasparov bezesporu silnou osobností je, diktátorství je mu však mnohem bližší než demokracie (opravdu se zde nezastávám současného prezidenta Iljumžinova, jehož občasné setkání s mimozemšťany a pravidelné návštěvy rozličných diktátorů - Kadáfí, Husajn, Assád atp. mne opravdu trápí a uráží) a podle tohoto vzorce s lidmi, kteří mu to umožní zachází.  Kasparov se rozhodl, že v jeho boji s Iljumžinovem mu má pomoci bývalý neúspěšný protikandidát z Turina 2006 Bessel Kok. Holanďan v současnosti žijící v Praze. Nevadí, že dotyčný nemá žádný rating, jako hráč, organizátor ani rozhodčí, nevadí, že není členem českého šachového svazu. Zcela jistě bude nejlépe hájit zájmy českých šachistů na FIDE(a taky Kasparova), a tak je "povinností" výkonného výboru ŠSČR jej nominovat do funkce delegáta českých šachistů. Přátelé představte si tu drzost. Výkonný výbor si dovolil odmítnout, aby kandidát na funkci určil v demokratické společnosti kdo ho bude volit a ve funkci ponechal (s plnou důvěru) Petra Piska.......Přemýšlel jsem nad tím ve kterých zemích by to soudruhu Kasparovovi mohlo projít. V Anglii, Německu, Polsku určitě ne, možná  v Západní Samoi nebo Somálsku. Podle mých informací se pan Pisk poté rozhodl neúčastnit hlasování  o tom, koho ŠSČR bude kandidovat na prezidenta FIDE, avšak s tím, že bude naprosto respektovat jeho rozhodnutí a v tajných volbách podpoří tu stranu, kterou výkonný výbor určí. VV ŠSČR vybral následně jako kandidáta za Českou republiku na prezidenta FIDE pana Kasparova.To je však málo ! Jak si ti pěšáci dovolí oponovat velkému Garymu, zvolenému zástupci za Chorvatsko? Nutno všechny oponenty umlčet ! Po našem, po bolševicku ! Nejlepší cesta vede přes nezvoleného Koka a jeho přítele Matochu s jeho šachovým týdeníkem. Možná se to ještě neujme, ale semínko pochybností už hlodá a třeba se to bude ještě jednou hodit. Vždyť takové nařčení u tajné volby nejde nikdy vyvrátit a to, že pošpiníš nevinného člověka k tomu už jednoduše patří.

11.07.2014 10:51:09 | Krolop Petr

Pane Chládku, určitě nepatřím mezi vaše nadšené čtenáře. Ale, stejně tak nejsem a ani nechci býti vaším kritikem /omlouvám se za malé "v", je mně tak nějak bližší/. Píšete dobré blogy, tak nějak sympaticky a především lidsky. Ale stejně bych raději četl blogy pana V. Klause. Tedy kdyby ještě nějaké psal.

Tento váš poslední blog taky není špatný, ale dost hodně se ztotožňuji s příspěvkem pana Otase /09.07.2014 00:42:07 | Otas/.

Ani já preniéra Sobotku nijak nemiluji. Ovšem, nikdy jsem si nevšiml, že by mluvil jako kanál. Jak se chová a vyjadřuje "machr" Kalousek vidí a slyší obrovská část národa. Škoda, že zrovna vám to nějak uniká. Topolánek byl též velkým mistrem mluveného slova a etiky vůbec.

Mluvíte o chlastu prezidenta Zemana. Kde jste byl a kde jste žil, když se na hradě chlastalo za éry geniálního dramatika Havla ? Já vím, to je přece něco jiného. To byl "náš" člověk !

Co se týče vaší úvahy:

,,Hotel Petr Bezruč k ubytování nedoporučuji. V komunismu to musel být nadprůměrný monumentální hotel, ale za ty další roky se nikam neposunul. Je vhodný spíše pro školní výlety! Personál nás zřejmě i za jeden takový považoval."

Myslím, že i zde se mýlíte. Co se v tomto státě v posledních letech někam pohnulo ? Samozřejmě, myslím tím k lepšímu ?

To, že vás personál považoval za školní výlet, tomu se nedivte. Pokud jste nebyli "bílokošilatý kravaťáci", tak jste pro ně nebyli zajímavý "vaťáci." V dnešní době vlézt do hotelu v cyklistickém oděvu a čekat, že se vám snad bude personál klanět je směšně naivní představa. Jaké "love" může vypadnout z nějakého pobouchaného cyklisty.

Za času Bezruče, možná mohl horník 100 let kopat uhlí. Dnes se může maximálně kopat na pracáku do prdele. Sice se tolik neumaže, ale deprimuje ho to určitě ještě více. Jojo, Beskyde dnes po tobě snad jen vůl už ide....

11.07.2014 09:21:29 | ancien

 Vlastiku díky za blog velmi vhodný v tzv. okurkové sezoně. Je celkem nenápadný a skromný a je potřeba ho přečíst pozorně a nedávat věcem jiný význam, než jak jsou napsány, Mluvit o etice, morálce a korektnosti je vždy záslužné i s rizikem nepochopení. Některé příspěvky to dokazují. K zamyšlení je určitě hned úrvní odstavec.

Dva příklady, které uvádíš jsou ukázky nekorektnosti, Ovšem Krausův pořad je přímo na ní a na jisté zlomyslnosti založen. /Tím nepopírám jeho inteligenci, schopnost improvizace a okamžité reakce/. Ale právě proto se na něho už dávno nedívám. Zrovna tak jako na Superstar nebo kanadské vtípky na ůkor nic netušících obětí. Možná je to věkem a zvýšenoiu mírou sympatií s obětmi - to myslím obecně,

Druhý případ je dost závažný - může delegáta postihnout jako pomluva a poškodit důvěru, které požívá. Obrana bývá pro mnoho lidí neúčinná, protože pro ně platí to hrozné pořekadlo: na každém šprochu pravdy trochu. Což je v mnoha případech naprostá nehoráznost.

O vyhrávání: od určité výkonostní úrovně, kterou má srovnatelnou s ostatními,určitě nevyhrává ten, který předem o svém vítězství pochybuje. 

Asi se ještě k blogu vrátim, teď to šiji horkou jehlou na cizím počítači, protože můj zhavaroval. Všem přeji prázdniny podle svých nejlepších představ,    

11.07.2014 08:03:07 | TT

ad Luboš: ten první případ (Kraus) vůbec kontroverzní není. To je prostě věc Primy koho má ve svých pořadech a kdy.  

11.07.2014 00:12:25 | Luboš

Je zajímavé, že když jsem čekal obrovskou polemiku, se nic nedělo a nyní tohle:-)? Krátce - s prvními dvěma větami snad bude souhlasit téměř každý, pak se názory prudce rozchází. Po delší době musím souhlasit spíše s kritiky. Oba příklady jsou velmi kontroverzní. O druhém případu vědí víc jen ti nejzasvěcenější a v prvním případu se musím zastat pana Krause. Ač je na můj vkus moc sebejistý a svým způsobem arogantní (ale MNOHEM příjemněji, než naši politici), jsem rád, že tu je! Tuším Vlastíkovu averzi. V dřívější době se mně zprotivila jedna naše známá zpěvačka svou NEOBLOMNOU náklonností k jednomu našemu velmi známému politikovi. Ale při písních Lucky se snažím zapomenout na vše ostatní - zkus Vlastíku s Krausem to samé i Ty... Pohodové léto všem!

10.07.2014 14:58:29 | Richard

Malé upřesnění:

Pořad Jan Krause ( rozhovor s panem Bernardem ) neuvádí veřejnoprávní Česká televize, ale soukromá stanice Prima 

10.07.2014 13:58:21 | Ota Válek

Musím se důrazně ohradit proti nařčení V. Novotného ze strany Johna. Viktora znám po pracovní stránce z novoborského zastupitelstva. Při projednávání bodů patří k nejlépe připraveným zastupitelům, je schopen rychle nastudovat a analyzovat různorodou problematiku. Vyniká důsledností a bystrostí. Je velmi dobrým radním a předsedou finančního výboru.

10.07.2014 09:53:16 | John

souhlas s mh. Smysl otázky je zřejmý, byť mohla být formulována přesněji: Co s tím svaz hodlá dělat? 

Díky rozhovoru v ŠT jsem se dozvěděl nejen o té nedůvěře Kasparova vůči našemu delegátovi, ale i to, že ŠSČR s tím nic dělat nehodlá. (což mě popravdě nepřekvapilo, protože Viktor Novotný nedělá nic - rozuměj ve smyslu práce - celý život)

10.07.2014 07:38:06 | mh

 Otázka logická je. Výraz "garance" nemá jen právní rozměr. Řadový člen se díky takto položené otázce dozví postoj předsedy ŠSČR k důležité věci. Nejde o soukromé osoby, ani o jejich soukromé záležitosti. Takže prostě dobrá novinařina. Zůčastnění toto určitě chápou.

09.07.2014 23:25:08 | VH

 Po posledním volebním kongresu se ve světě objevily spekulace, že český delegát mohl dát svůj hlas jinému kandidátovi, než kterého veřejně podporoval Šachový svaz České republiky. Toto obvinění tehdy znělo od lidí z Karpovova týmu a nyní je zopakoval Kasparov. Můžete garantovat, že český zástupce bude hlasovat tak, jak rozhodl výbor svazu? 

- toto napisal ŠT. Položená otázka je nelogická, pretože pri tajnej voľbe nie je možná žiadna garancia. U nás na Slovensku pred pár rokmi sa pokúsili poslanci tajnú voľbu obísť fotením hlasovacích lístkov a Ústavný súd takúto voľbu neuznal. 

 

 

09.07.2014 20:06:01 | novinář

ad Castle (a také ad V. Chládek) - není podstatné, kde Šachový týdeník vzal tu informaci, ale jestli byla pravdivá. A zdá se, že byla (alepoň ji nikdo nezpochybnil). Jako čtenář jsem rád, že jsem se dozvěděl, že Karpov a Kasparov nevěří českému delegátovi a že ho podezírají... A také jsem rád, že z ŠT vím, že ŠSČR delegátovi Petru Piskovi zcela věří. Šachový týdeník tedy věcně a jasně informoval své čtenáře o dění ve světě šachové politiky. Co je na tom za hranou?  

A zajíma-li vás můj závěr, tak buď má ŠSČR volit Iljumžinova, anebo změnit delegáta. Protože pokud Kasparov nevěří, že hlas od našeho delegáta skutečně dostane, tal se stejně bude k nám chovat, jako bychom ho nevolili. Jednoduchá logická úvaha...

09.07.2014 16:30:58 | Castle

 Mě Týdeník též přišel za hranou. Kde vzal tu informci? Zní to, jako by měl podezření přímo od K. či K., ale nezdá se mi, že ti by takové věci psali do novin. Spíš bych tedy hledal souvislost v tom, že o místo delegáta usiloval podle rozhovoru neúspěšně B. Kok. Patrně k jeho roli se autor vyjadřuje svým poučením - hledat chyby u sebe a nekopat po prohraném boji. Aspoň tak to chápu já. 

09.07.2014 12:43:18 | Magda

Taky jsem zmatená - píšete o podpásových narážkách, v PS však  "jaksi mimochodem"  narážíte na blog pana Špačka. Nerozumím tomu.

09.07.2014 12:03:41 | Klára

Jsem z toho trochu zmatená... Faktické chyby (premiér Sobotka - Rusnok,  Kraus na veřejnoprávní TV - Prima) nechávám stranou, taky občas šiju horkou jehlou. Za mnohem podstatnější - pro mě osobně - považuji větu:  "Z podobných situací ve svém životě jsem se poučil, že pokud nevím že vyhraji, tak většinou skutečně nevyhraji." Jak jí mám rozumět? Respektive chcete nám tím říct, že chodíte jen do těch soubojů (ať už je to politika, nebo sport), u kterých dopředu víte, že vyhrajete? Nebo že nemáme zkoušet hrát tam, kde jsme podle papírových předpokladů outsidery? Myslala jsem, že jste sportovec nejen tělem, ale i duší... 

09.07.2014 07:47:39 | Vlastík

 Díky za příspěvky.

Reakce Otasovi - domníval jsem se, že je zřejmé, že mám na mysli premiéra Rusnoka a jeho slovní eskapádu při úmrtí politika Mandeli, to mě mrzí.

Jinak si myslím, že blog je od toho, aby na něm člověk napsal co nejvíce svých upřímných pocitů a myšlenek, co ho trápí, o čem přemýšlí. Třeba se Vám ten příští zase zalíbí.

Hezký den

P.S. Při odesílání mi unikl poslední odstavec z textu

09.07.2014 06:57:32 | Vlastík

 My jsme byli s partou na kolech v Beskydech. Mohl bych psát o našem výletu poměrně dlouho (minimálně stejně dlouho jako pan  Špaček na svém blogu o Zkoušce, o kousek dál, ale nechci Vás nudit.) O jeden postřeh se ale podělím. Po celou dobu putování mě při pohledu na zalesněné, neobydlené a tajemné stráně Beskyd provázel zdánlivě dávno zapomenutý verš „Sto roků v šachtě žil“. Stále se mi vybavoval, nedokážu to racionálně vysvětlit, ale bylo to tak a tak to ve mně minimálně do další návštěvy Beskyd zůstane.

                (Hotel Petr Bezruč k ubytování nedoporučuji. V komunismu to musel být nadprůměrný monumentální hotel, ale za ty další roky se nikam neposunul. Je vhodný spíše pro školní výlety! Personál nás zřejmě i za jeden takový považoval.)

09.07.2014 00:42:07 | Otas

 Vadi mi moralistni komentatori (napr. Vladimir Kucera v MFDnes) a mrzi me, ze se mezi ne zaradil i muj oblibeny bloger... A jedna fakticka: premieru Sobotkovi je mozne vycitat lecos, ale rozhodne ne to, ze by mluvil jako kanal. Muzete uvest nejaky konkretni priklad, kdy Sobotka mluvil jako kanal? Pokud ne, tak neeticky je vas blog a mel byste se premierovi omluvit.

Rada vasich blogu byla skvela, ale tenhle se tedy nepovedl. Palec dolu.

08.07.2014 22:20:05 | jab

Kraus si sám své hosty nevybírá a pořad je na Primě...

08.07.2014 21:04:22 | VH

 Za chvilku zacina semifinale MS vo futbale. Pre par minutami som sa vratil z cesty po Europe, videl som vitazne osembinale Belgicanov na namesti v Bruseli a vitazne stvrfinale Holandanov v bare v Rotterdame. Fantasticki fanusikovia v oboch krajinach 

08.07.2014 20:35:53 | Jirka Majer

Souhlasím s Vlastíkem. "Šachový týdeník" dříve než se rozhodl položit takovou otázku, mohl vzít v úvahu i tzv. "morální kredit" obou zmiňovaných kandidátů, kteří to podezření bez důkazů vznesli. Už to o něčem vypovídá. Nebo se už zapomnělo na jejich chování v minulosti? Nic na tom nezmění ani fakt, že oba jsou geniální šachisté.

08.07.2014 18:58:45 | Pavel

Není to jen tak nějaké nařčení, to podezření vyslovili minulý protikandidát Iljumžinova (tedy Karpov) a současný protikandidát Iljumžinova (tedy Kasparov). A z tohoto podezření (bez ohledu na jeho oprávněnost) vyplývá, že náš delegát Pisk nemá jejich důvěru. To je smutná realita a zavírat před tím oči nepomůže. Proto Šachový týdeník v rámci rozhovoru s předsedou ŠSČR Novotným na téma volebního kongresu FIDE a ECU položil i tuto otázku.  

Untitled Document

starší články




ceskecasino.com

www.praguechess.cz |
reserved by Pražská šachová společnost, o.s. | designed by pb | optimalized 1024x768 IE, FireFox