Vlado Hrtko

Manažer se smyslem pro černý humor, bankéř a právník v jedné osobě

Euroskeptici

[05.03.2014 23:19:16]


Donedávna som bol euroskeptikom - nemám rád byrokraciu a nezmyselné dotácie. Udalosti posledných dní ma však z tohto pohľadu vyliečili.

Mal som šťastie, že moji starí rodičia po 2. svetovej vojne žili na Slovensku a nie na Podkarpatskej Rusi. Inak by boli pričlenení do ZSSR a teraz by som som asi žil na Ukrajine. A po mojej krajine by pochodovali osloboditelia tak, ako to bolo v bývalom ČSSR v auguste 1968.


Skupina BUTY to v roku 1997 povedala celkom presne (http://www.hlasite.cz/text-pisne/buty/25609-doruska): "Do Ruska - co víme kam nás osud zavane, do Ruska - to se mi doufám nikdy nestane, do Ruska - to bych si ze všeho nejvíc nepřál. Do Ruska - to jsou ty nekonečné roviny, do Ruska - tam kde se posouvají hodiny, do Ruska - tam já bych se bál. Do Ruska - běžte se podívat do Ruska - to je pro mě jako Německo, z toho já mám strach."

Dúfam, že v Bratislave nezažijem tanky, na ktoré spomínajú moji rodičia... Žijem si totiž ako v bavlnke - pod pláštikom EÚ a NATO.

PS: Pripájam ešte reakciu od p. Jiřího Slívy na môj blog, s jeho láskavým súhlasom - kreslený obrázok.

 

 

fotografie

zobrazeno(15485x) | příspevky(16x)

vkládání nových příspěvků bylo pozastaveno

příspěvky k článku

03.04.2014 15:18:18 | VH

 Re proper: Slovensko Čechom nikdy nepatrilo, takže sa nemalo od čoho odtrhnúť...  V ČR je má slovenská menšina viac členov ako všetky ostatné menšiny dokopy, čo je však sposobené odsunom takmer 200.000 Nemcov po 2. svetovej vojne, zo Slovenska vtedy odišlo asi 70.000 maďarov. Vyriešenie národnostných problémov vysťahovanim je tragické a snáď sa už v ani jednej z našich krajín nezopakuje!

01.04.2014 01:22:06 | Proper

 ještě vkládám odkaz na matroš z jehož požití složil autor nebezpečný svět

http://www.youtube.com/watch?v=I7-HNDQ0l_w

pak, že lidi málo hulej

 

01.04.2014 00:57:08 | Proper

 Nejsem Vlasta Chládek, přesto jsem dnes byl na bowlingu a hrál jsem se slovenskou kráskou v družstvu a hned jsem si vzpomněl na krym. Kontrolní otázka: Janko když se bude chtít maďarská menšina na jihu SVK osamostatnit pošleš na ně tanky nebo jim dáš uctivý souhlas včetně území jako češi vám. Málem mi vyrvala koule z ruky.  Provokace to byl výborná. A tak mám stejnou otázku na autora článku.

Přesto je polehčující okolnost pokud jste se oddělili díky exotům  z čr viz odkaz. Když mám špatnou náladu pustím si pecku nebezpečný svět a hned je mi líp, aneb  kdo se nevykropí smíchy má u mě litr nebo kousek SVK, až tam za 20 let pošlu tanky. Váš bývalý generál Fíčo

 

http://www.petrstepanek.cz/web/index.php?option=com_content&view=article&id=65:nebezpeny-svt&catid=16:klipy&Itemid=36

 

 

 

31.03.2014 08:41:25 | Proper

 Nemám rád jednoznačné soudy, většinou je pravda někde mezi. Intervence Ruska na Krymu je to samé jako humanitární bombardování Bělehradu - aneb bububu nechte Kosovo nebo vás lidumil a poskok USA zničí humanitární bombou. Opravdu nerozumím postojům států EU, které kosovo uznaly a teď mají plná ústa o toho, jak je oddělení většiny na krymu nemorální. 

Když jsme u toho demokratického rozdělování států, pak tu máme přece náš vzor. Slovensko se odtrhlo z vůle politiků. V referendu se nás nikdo ani nezeptal. Třeba Masaryk by to bral za vlastizradu. Co k tomu ironicky dodat - do Bratislavy třeba jednou dorazí české tanky  

 

10.03.2014 17:18:44 | žába

Řeknu svůj názor: jsem pro to, aby Ukrajina vstoupila do EU a snad i do NATO, ale v tom případě bych byl rád, aby nebyla Rusku nic dlužná z dob jejich společného osudu. Když Chruščov daroval Krym Ukrajině, nepočítal, že by se SSSR mělo rozpadnout. A když se tak stalo a Ukrajina se nyní chce zcela osamostatnit, myslím, že je i v jejím zájmu se "cizích zájmových skupin" (tzn. Rusů) zbavit. Že to Rusko dělá takto nedemokraticky, je fakt. Víte ale, celý tenhle svět je (zatím) tak trochu amorální a každý sleduje hlavně své zájmy. Myslím, že kdyby tam Rusové neposlali svoji armádu, dříve nebo později by to udělali Ukrajinci. A ostatní velmoci? Stačí se podívat na Ameriku za Bushe. V touze po ropě dostali Irák do stavu, kdy se tam vzájemně zabíjeli šíté a sunnité s bilancí několik stovek tisíc mrtvých. Obecně platí, že nejlepší zahraniční politiku mají malé demokratické země, které si nemohou činit takové nároky vůči ostatním.

10.03.2014 07:13:57 | David Navara

Rusko mám rád, ale vůči jeho politice mám výhrady. Chápu, že situace není jednoznačná, když velká část obyvatel Krymu žádá připojení k Rusku, ale mezinárodní dohody o právech na území by také měly hrát svou roli a pokud se Krym připojí k Rusku, mělo by k tomu dojít demokratickou cestou a ne jeho obsazením. A vidím velký rozpor mezi tím, jak se Rusko zasazuje za práva menšin na Ukrajině nebo v Gruzii (myslím snad Severní Osetii) a tím, jak postupovalo v případě menšin na vlastním území, konkrétně v Čečensku. Neříkám, že zahraniční politika ostatních velmocí je bezproblémová, ale toto je dost velký rozpor. Můj příspěvek samozřejmě není namířen proti Rusku, jen kritizuji kroky tamní vládnoucí vrstvy.

08.03.2014 11:12:23 | Cwmbran

Takže, pokud v tom máte nepořádek, pusťte si tento film

http://karolinaloskotova.blog.cz/1403/jaka-je-skutecna-situace-na-ukrajine-a-kam-to-vsechno-speje

 

07.03.2014 16:53:43 | martin

 Pavle, souhlasím a nesouhlasím. Souhlasím, že Kosovo je precedens pro postoj k právu na sebeurčení. Nesouhlasím, že se v Ukrajině jedná o stejnou situaci.  EU nesouhlasí s ruskou vojenskou přítomností na ZATÍM ukrajinském Krymu. Změna statutu téhle republiky je sice tématem současné krize, ale jen v souvislosti s intervencí Ruska. Takto chápu i Vladův příspěvek.

Nemyslím si, že by mohl kdokoliv něco namítat proti kultivované demokratické a transparentní variantě řešení, aťsi třeba s výsledkem odtržení Krymu.

07.03.2014 13:39:55 | Ota Válek

Vlado, mluvíte mi z duše, pouze bych doplnil k textu skupiny Buty, že ze současného Německa není třeba mít obavy.

P. Jablko se mýlí: ČR existuje teprve dvě desetiletí, USA o řád déle. 

 

06.03.2014 19:31:08 | Jablko

 Dobrý den.

Dovolím si ještě jen krátkou poznámku, přeci jen to je šachový blog. To už pro nás nemá roli státní svébytnost? Pod hlavičkou Unie svět přestane zajímat nějaká Česká republika, která má přitom delší dějiny, než samotné USA. Nicméně jde mi neobyčejně ke cti, že mezi mé oponenty se zařadil samotný David Navara. (Úsměv.)

Ať se daří.

+ Příspěvek VH se jeví velmi přirozeně.

06.03.2014 16:03:44 | VH

Re Jablko, David: Zjednodusene sa da asi povedat, ze NATO garantuje vojensku ochranu a EU zakladnu mieru demokracie. Na historiu sa uz neda (bohuzial) spolahnut, pozrime sa, ako su teraz na tom kolisky civilizacie (Irak, Egypt ...). Ak Europa nebude konat spolocne, tak Rusko a USA s malickymi statmi (vratane Slovenska a CR) budu jednoducho zametat.

Re Pavel: Slovensko neuznalo Kosovo ako samostatny stat. Mimochodom, rovnako ho neuznalo ani Rusko. Ti, ktori ho uznali by sa teraz naozaj nemali tvarit prekvapene...

 

06.03.2014 15:19:34 | Pavel

 Krym podle vzoru Kosovo, ne? Když EU pomáhala Albáncům v Kosovu, aby se mohli odtrhnout od Srbska, co může teď říkat k tomu, když většina Krymu si přeje odtržení od Ukrajiny a přičlenění k Rusku?

06.03.2014 11:27:19 | Cwmbran

„Je zde stále silnější podezření, že za střelci nestál Janukovyč, ale někdo z nové koalice,“ zaznělo z úst estonského ministra

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Fuck-the-lady-Ashton-Skandal-s-uniklym-telefonem-ma-dohru-u-nas-i-jinde-306271

 

06.03.2014 11:21:43 | Cwmbran

Jak by se cítil obyčejný Američan, kdyby se něco takového stalo blízko hranic USA?

http://www.outsidermedia.cz/Kanadsky-podzim-2014-1.aspx

 

06.03.2014 04:14:21 | David Navara

Pekný článok! S komentárom Jablka nesúhlasím, myslím, že nie je zlé vytvoriť protipól Spojených štátov, skor sa mi nepáči hospodárska politika EU. Ale každý može mať svoj názor.

05.03.2014 23:38:44 | Jablko

 Dobrý den.

Je třeba rozlišovat Unii  NATO. Myslím, že málokdo je u nás pro vystoupení z NATA, ale plně chápu ty, kteří mluví o vystoupení z Unie. Potíž Unie nespočívá v dotacích, ale ve zhoubné tendenci udělat protipól USA, což by znehodnotilo tisíciletou historii kontinentu. Takže závěr podle mě. Buďme rádi, že jsme členy NATA a važme si členství v Unii, ale k té buďme zdravě kritičtí. Ta totiž nemá s Ukrajinou toliko společného.

Untitled Document



ceskecasino.com

www.praguechess.cz |
reserved by Pražská šachová společnost, o.s. | designed by pb | optimalized 1024x768 IE, FireFox